måndag 7 juni 2010

I heart Rondo


Det bästa med playoffs-basket är att man blir så skönt schizad. I början höll jag på OKC. Jag tyckte Bulls var ascoola. Sen höll jag på Celtics när de började tanka på. Sen höll jag på Nash och Hill i PHX. Sen blev jag fascinerad av Kobe. Och nu senast satt jag och höll på Celtics igen. Hur kan man inte göra det när Jesus Shuttlesworth sänker 7 raka treor? Och när Rajon Rondo spelar som en gud?



Alltså, Rondo är nog min favoritspelare i hela ligan. Det är spelaren jag helst av allt tunar in för att se. Han är så fantastiskt rolig att se på att jag inte kan komma på någon som riktigt kommer i närheten. Man vet aldrig vad han ska göra härnäst, vare sig på the defensive eller the offensive end. Och sen gillar jag hans lugn. Han ser aldrig ut att vara det minsta berörd av någonting, inte ens i NBA Finals. Men han har en jävel i sig likväl. Vem kan glömma när han psykade ut Chris Paul med trash talk om att CP3 är all hype utan en ring och att han aldrig kommer att vinna en ring i Hornets.

Vem kommer jag hålla på i Game 3? Jag bestämmer mig as the game goes along.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar