torsdag 17 juni 2010

Game 7

Så här ska en NBA-säsong sluta. I en Game 7. Inte sedan Spurs slog Pistons 2005 har en finalserie gått till sju matcher. Och dessförinnan får vi gå tillbaka ända till mardrömsfinalen där Knicks losade mot Rockets, en match där John Starks fick Game 5-Ray Allen att se ut som en sharpshooter. Hua, vilka mentala bilder som flashar förbi, kan nån ge mig en blue Matrix-pill asap?

Till saken, en prediction.

Lakers tar hem det. Jag kan inte se hur Kobe kommer att låta det här slip by. Han är en assassin. Han skulle bokstavligen gå över lik för att vinna. Vad ska man då säga om Celtics choke i Game 6? Make till patetisk effort har jag aldrig sett i en match där man har chans att bli mästare. Så jag förväntar mig en helt annan intensitet från de gröna. Men vad händer om de ligger under med 10. Eller 15. Presterar LAGET Celtics så vinner Celtics. Men om de inte gör de och Pau Gasol har en decent game och åtminstone en lilagul spelare till steppar upp så känns det som att Lakers tar revansch på Boston för 2008.

Jag finner mig själv hålla på Celtics när matchen pågår. Men när Kobe sänker det ena makalösa skottet efter det andra drar jag bara på smilbanden och njuter. Som fan av sporten är jag en vinnare hur det än går.

På fredag är världens bästa sport gone till November som Wyclef.

Thank god for free agency!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar