måndag 28 juni 2010

The Waiting Game

Med bara 3 dagar kvar till 1 juli så borde SKB uppdateras som aldrig förr.

Men det är för mycket information där ute för mig att absorbera och sätta ord på.

Lebron och Bosh till Chicago kallas ena dagen för en "done deal".

Idag heter det att Lebron och Bosh joinar Wade i Miami, och att det är en foregone conclusion.

Från New York håll heter det att Stoudemire och Johnson kommer att reunite med D'Antoni i Knicks. Tony Parker uppges också vilja vara med på ett hörn (låter som en decent lineup, no?).

Poängen är att ingen verkar veta någonting, men alla verkar ha en åsikt som är stensäker ändå. Därför ser jag ingen mening med att oroa mig för varje ny "nyhet" som kommer. Jag vill läsa om pen to paper innan jag flyger i taket av oro.

Det som verkar ganska säkert är att Walsh, D'Antoni och Houston ska på en rekryteringsturné med start onsdag. Klockan 9pm western time (12 am midnatt och formellt 1 juli på east coast) ska de träffa i Joe Johnson i L.A. Sedan bär det direkt av till Phoenix för att träffa Stoudemire. Sen är det vidare till Ohio för att träffa Lebron. Här kommer även Dolan att haka på, för att försäkra Lebron om att han är en ägare som är villig att spendera big dough år efter år och att han skiter i the luxury tax. Med alla Dolans brister är han faktiskt en tillgång här, till skillnad från andra lag. Reinsdorf i Chicago till exempel är notoriskt snål. Clippers ägare är ännu värre. Prokhorov i Nets är rik men helt oprövad. Och så vidare.

Nu kan vi bara vänta och se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar