torsdag 13 augusti 2009

Sportreklam forts.

Apropå inlägget om b-ballreklam från häromdagen kanske ni la märke till Gilbert Arenas video nedan som börjar med Adidas briljanta reklam Impossible is nothing. Ett utmärkt exempel på när reklam är lika bra/bättre en riktig content.

Checka till exempel in Leo Messis version:


Och min all time fav reklam, med rugyblegenden Jonah Lomu:


Underbar musik med Badly Drawn Boy också... kanske känner ni igen den från soundtracket till About a boy?

Stort stort LOL på Nike förresten som har tagit bort "Hyperize"-reklamen från YouTube pga "rättighetsanspråk". WTF?! Är det inte REKLAM det handlar om?! Är inte meningen med reklam att så många som möjligt ska se den? Betalar inte företag i vanliga fall för att folk ska se deras filmer? Självklart är det så. Och just därför skrattar jag extra högt. Men kanske tyckte kostymerna på Nike, precis som jag, att filmerna helt enkelt var för usla. Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar