torsdag 13 augusti 2009

Agent Zero


2009/2010 markerar säsongen som min favoritspelare av idag gör sin comeback. Gilbert Arenas.

Mannen som är undantaget till regeln idrottsmän har inget intressant att säga. Arenas hade bar none den fetaste bloggen i idrottsvärlden (han har inte uppdaterat den på evigheter). Men framförallt var han (tillsammans med Lebron o Kobe) den mest spektakulära spelaren att se på den här sidan om MJ the Chicago Bulls years, eller åtminstone AI under sin Philly peak. Tyvärr har Arenas fått de senaste två säsongerna spolierade av knäskador, men, peppar peppar, detta året kommer han tillbaka med full force. NBA behöver stjärnor och Arenas är just det.

Jag hade flera off years då jag inte följde NBA lika mycket. Ewing tradades till Seattle och sakta men säkert urvattnades det lag som jag älskar, samtidigt som ligan tappade sin lyster. Not to mention att Canal Plus misshandlade sina sändningsrättigheter med en match i veckan, fredagar mitt i natten, istället för att sända söndags-doubleheaders på sena kvällar.

De spelare som till slut fick mig att återupptäcka NBA var Lebron och Arenas, när jag fastnade för Wizards-Cavs rivaliteten under en playoffserie för några år sen. Det gav mig en sån tändning att se Gil vs LBJ go up and down the court i fjärde kvarten och trade baskets att jag återupptäckte världens vackraste sport. Och därefter började jag blöda blått och orange på nytt, engagerade mig i Knicks som aldrig förr. Och tack vare NBA League Pass är drogen ett faktum.

Jag rekommenderar starkt att ni läser den här artikeln om Gilbert Arenas, den bör ge bra uppladdning inför hans comeback.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar