måndag 10 augusti 2009

B-ballreklam

Vad har hänt med Nike commercials?! När jag var liten var Nikes basketreklamer helt grymma. Att få en egen sko och reklamfilm var det ultimata beviset på att man lyckats. Numera känns det allt som oftast forcerat humoristiskt ut och over the top på ett töntigt sätt.

Jag gillar DJ Quik, men vad är det här för beat?! Och Durant, Iguodala, Mo Williams och Rashard Lewis ser bara för löjliga ut. Jag hajar att det är meningen att de ska vara larviga, men det här är bara för tragiskt dåligt:



Checka istället in några helt klart bättre basketreklamer...


Den här är sjukt bra tycker jag. Och den är iofs relativt ny i sammanhanget.


Den här känns kanske lite daterad idag, men runt 93 var det jävligt coolt att se Bird och Jordan i samma reklamfilm. Kan också bero på att jag var 13 år när den gick att jag tyckte HORSE-temat kändes fresh :)


Den här var riktigt nice back in the day. Barkley tror inte på role models? Linen var ett svar på denna.


"They even put a zone in the league to try to stop him. He is the answer and a problem" ... sick.

Har ni fler sköna basketreklamfilmer, please posta dem i kommentarsfältet.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Inte en basketreklam (dock en b-baller cameo) men en helt ny reklam från Nike som jag faktiskt gillar. Hade jag någonsin skejtat hade jag nog gillat den even better
    http://www.youtube.com/watch?v=tBWRfhBlX24

    SvaraRadera