söndag 15 november 2009

NYK Draft Fail

SKB loyal reader Gastro påpekade mycket riktigt att jag borde säga något om Brandon Jennings.

Det finns en anledning att jag inte har gjort det. Som Knicksfan smärtar det för mycket. Med tanke på att Knicks säsong redan är nedspolad i toaletten bär det liksom emot att vi kunde ha haft Jennings i vårt lag.

Jag ska dock säga följande.

Jordan Hill är ingen bust. Inte förrän jag sett honom 20+ minuter per match under en hel säsong.

Ingen. Jag upprepar INGEN hade Jennings högt innan draften. Jennings Europa-sejour var ett misslyckande, likaså hans omogna intervjuer där han bland annat dissade Ricky Rubio. Men hämnden är ljuv. Jennings ser ut att vara en ny Kenny Anderson. Kul för honom och kul för ligan.

Till sist. Highlights från Jennings kväll. 55 poäng av en rookie (som ingen trodde på).



Raderar i processen NBA:s all time leading scorer, Kareem Abdul Jabbars rookie record för en Milwaukee Buck. Det är hyfsat sällskap. Om Jennings vinner 6 MVP:s, 2 finals MVP:s, 6 mästerskap och spelar i 20 all-star matcher - det är desto mer tveksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar