måndag 9 november 2009

Allen I(need u)


Redan långt före säsongen började yrkade jag här på bloggen att Knicks borde signa Allen Iverson.

Och frågan har aktualiserats på sistone efter att Chris Duhon visat att han inte räcker till för att starta ens i ett bottenlag som Knicks samtidigt som Iverson lämnat Memphis av "personliga skäl".

Och ju mer jag tänker på det desto mer logiskt är det att trada till sig Allen Iverson. Antingen en direkt Duhon vs AI trade eller i mina vildaste drömmar en Jeffries vs AI trade. Båda deals behöver kompletteras med extra insläng för att få kontrakten att gå ihop, men allt går ju att lösa. Alternativt att Memphis köper ut Iverson som sedan signar med Knicks som FA.

Knappt någon av Knicks verkar ha tillräcklig motivation. Sannolikt baserat på det faktum att de vet med sig att de inte är välkomna tillbaka nästa säsong. Men istället för att spela för ett nytt kontrakt 2010/2011 hos Knicks eller något annat lag, så väljer de att individuellt och kollektivt klappa ihop totalt.

En som jag är övertygad att han skulle ha stor motivation att spela bra är som sagt Allen Iverson. AI behöver kickstarta sin döende karriär. Han har något att bevisa och skulle göra säsongen till hans personliga vendetta, jag tror han hade snittat 25 ppg av bara farten. Allt Allen behöver är en garanterad plats i startelvan. Om det inte löser sig kan vi bara låta honom gå, utan speciellt stora implikationer på Knicks finanser. Det kan sannerligen inte gå sämre än vad det gör för tillfället.

Så Donnie Walsh, dags att göra skäl för lönen och inse att huset brinner och att vi behöver släcka branden. Det positiva är att jag inte är ensam om att kandidera för Iverson till Knicks - jag hoppas att Walsh läser New York pressens krönikor (det kan du räkna med att han gör...) och faller för trycket.



Till sist. Allen I är historiens kortaste MVP. Sätt honom i en backcourt tillsammans med den ännu kortare Nate Robinson. Om ingenting annat lär det bli sevärt. 10 gånger mer än vad det är just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar