onsdag 21 oktober 2009

Preseason nedslag

Knicks preseason har hittills sett ut som upp-och-ned-på-vända världen. Knicks offense har sett horribelt ut, med FG% runt 30%. Samtidigt har Knicks defense sett extremt kompakt ut och har hållit motståndarna till låga FG% och PPG. Jag är övertygad om att the offense kommer förr eller senare. Ska jag vara ärlig tar jag hellre en effort på defense. Alla vet att defense wins championships. Anyway, kanske är det bara att alla lagen är ur sina gängor så här på preseason och att the offense is lacking på alla fronter.

Men nu har i alla fall Danilo Gallinari äntligen kommit igång efter en extremt svag preseason. Och han kunde inte ha valt ett bättre tillfälle, mot hatmotståndaren Boston Celtics. Nu är jag löjligt taggad att köpa mitt NBA League Pass och get rolling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar